Va urma o criză in transporturi?

In seara asta vreau să scriu despre ce va urma în industria transporturilor după ce va trece nebunia. Adică, la un moment dat, va trece carantina, micii vor sfârâi pe grătar, berea va curge, lăutarii vor cânta, toată lumea fericită, eu, tu, el , ea, happy, happy ,happy. Revenim la viețile noastre normale, pe străzi, in camioane sau cel puțin așa sperăm.
Eu sunt de părere că ” răul ” abia urmează să vina în transporturi. Si va zic și de când, de la sfârșitul lunii Mai.

Hai să vedem și de ce.
In urma pandemiei au avut de suferit majoritatea firmelor, nu contează mărimea lor, mici, mijlocii, mari. Problema este că noi am stat opriți, firma nu a încasat nimic și nici nu va încasa nimic in următoarele luni. Este genul de lanț trofic, un fel de piramidă. Daca fabricile au fost oprite, la fel, nu au bani, nici ei nu au încasat, care la rândul lor, nu au bani sa plătească mai departe ( furnizori, transportul, etc).
Să luam spre exemplu firma de transport X, a muncit in luna Martie, contract cu ordin bancar de 30, 60 de zile. Teoretic ar trebui sa ia banii la sfârșitul lui aprilie sau mai, dar dacă contractorul a suferit pierderi uriașe din cauza pandemiei, nu va avea bani. Vi-o spun că deja firma noastră a primit aviz ca au mutat ordinele de plată a unui client ce trebuia să facă plata în martie, în luna august. Vorba lui Moromete ” n-am “, e criză frate.
Să spunem ca firma se descurca și se duce la bancă să anticipeze o factură. Dar dacă ea a anticipat deja factura din martie, care nu va întra în conturile firmei pana în august? In aprilie firma trebuie sa acopere acel anticip pana în aprilie sau mai. Dar dacă nu intră bani…. degeaba.
Bun, să spunem că se reia munca, cum am zis, totul normal, happy happy happy. Daca firma nu a încasat, cu ce va acoperi cheltuielile? Motorina, autostrăzi, taxe, salariul? Dacă cel din vârful lanțului trofic are probleme, vor avea probleme toți cei sub el. Primul nu il plătește pe al doilea și al treilea, apoi ei nu ii vor plăti pe restul și tot așa.
Dar ce ne interesează pe noi? Doar nu e firma noastră. Noi suntem soferi vor spune majoritatea. Uite ca nu e așa, in capătul opus al lanțului suntem noi si vom fi direct afectați de criza ce va urma. Firmele care nu au resurse financiare vor dispărea pentru ca pur și simplu nu vor avea bani să trimită un camion in curse, locurile de muncă se vor reduce, cei care vor rămâne, vor reduce diurna ( ca salariul este deja la minim). Eu sper să mă înșel, sper din tot sufletul ca totul să revină la normal cum era înainte, dar vom vorbi după luna Mai.

Părerea este că va urma o criză financiară urâtă, mult mai dureroasă decât COVID-19.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Articole relevante

September 2, 2022

Lipsa de șoferi afectează și țările est-europene, care sunt nevoite să îmbunătățească condițiile de plată…

citeste articolul

September 2, 2022

Cu toții le vedem zilnic prin depozite, porturi, fabrici, șantiere și chiar prinse de spatele…

citeste articolul

August 20, 2022

Roadpol a comunicat bilanțul ultimelor doua controale Truck&Bus efectuate în 19 țări europene, inclusiv România.…

citeste articolul