De prin Franța adunate, bucăți.

Să incepem cu inceputul, probabil fiecare dintre noi a avut mereu cate o zi mai grea sau o zi mai proastă in adevaratul sens al cuvantului. La mine expresia asta nu exista, la mine există mereu o saptamana proasta,nu ma incurc cu o zi doua.
Eram undeva prin Franța ,zona Marseille – Nice, mai aveam de facut o descarcare si trebuia sa merg catre încărcare ca apoi sa mă intorc la garaj pentru că urma s vină weekendul.
Ies frumos de pe autostrada si când să ajung aproape de peagé ,cum mai venea o banda din dreapta…”Dorel de franta” nu a mai asteptat sa se termine linia continua si sa semnalizeze ,pentru a se incadra pe banda mea ca a lui se inchidea, probabil nu m-o fi vazut ca eram si eu acolo, a tras frumos de volan si fix in masca mea s-a oprit, aglomeratie, nebunie. Hai sa facem amiabila, scriem noi acolo tot si da-i mai departe. Ziua se termina cu bine…


Urmatoarea zi incarcat frumos mergeam undeva pe la Saint-Etiene ,Clermont-Ferant,zona aia,aveam cam in jur de 7 descarcari de facut in zona aia,probabil multi dintre noi au trecut pe acolo,satuce,drumuri “largi” si deal cat cuprinde. Fac eu o descarcare si mă indreptam catre a doua descărcare iar cand coboram usurel o vale, dintr-o dată se aude un bubuit si cand ma uit in oglinda nu mai vedeam vagonul de fum/abur.
În momentul ala nu prea stiam exact ce este…opresc,ma dau jos să ma uit…curgea apa, problema ar fi de unde…???…Mai stau un pic și astept sa se potoleasca aburul si sa se raceasca putin motorul si pun putina apa sa vedem ce se intampla…nici n-am pus bine 10L ca si o inceput iar s-o vomite și tot nu vedeam de unde.
Sun la firma, le explic problema și-mi spun sa-i dau până la descarcare si sa mai completez cu apa asa iar daca e ceva mai grav sa sun din nou si vedem cum o rezolvăm.
Zis si facut, ii dau inainte, fac descărcarea si ma duc la urmatoarea. Toate bune pana la un moment dat, nu mai aveam apa, problema destul de grava ,semnal nu prea aveam ,apa nu….ce sa fac,ce sa fac…bat la o poarta…iese o doamna si ma intreaba ce doresc…cu putina franceza ce o stiu i-am zis: Madame,c’est possible un péu dú l’eau?
Teoretic am zis eu ceva bine,practic nu o inteles nimic :)) si ii arat bidonul de apa…ma ajuta doamna ,imi da apa ,ii multumesc frumos si plec mai departe. Tot asa mai din poarta in poarta…mai de la o firma mai de la alta….am facut aproape  toate descarcarile,cand ma indreptam catre ultima descarcare ramasesem din nou fara apa. Norocul meu a fost ca am gasit un peco și ma duc inauntru si iar ma gandeam ce febra o sa fac la maine de la vorbit franceza cu doamna din peco ,dar nu aveam alta solutie. Intru înăuntru ,ii arat bidonul si ea cumva nedumerita mă întreabă ce fac cu asa multa apa???
Zic, tanti ii camion,nu bicicleta…nu merge daca ii pun o cana de apa…cica bine astepta…se duce ea prin spate, strigă pe cineva si vine inapoi.
Bine iti dau apa dar trebuie sa platesti, spune ea. Bine,platesc doar da-mi odata, raspund eu.
Ii dau banii si ma trimite la baie, acolo ce sa vezi, o chiuveta mica si o cana, nici-o sansa sa umpli bidonul altfel decat cu cana si da-i Dorele cu cana. Pun apa si plec mai departe. Ajung la ultima descarcare ,firma inchisa, seara, destul de frig -5℃ cel putin, zic hai sa ma pun in pat si om mai vedea ce o fi maine.
Dau drumul la sirocou si surpriza, nu băga caldura (am uitat sa mentionez,lucrez pe un Actros mp4,sirocoul merge pe apa la ele iar eu cum nu aveam apa nu aveam nici sirocou…) cu greu a trecut noaptea…frig ,inghetat mai mult…pot sa zic ca am fost pus la conservat :))) intr-un cub de gheata noaptea aia dar a trecut .
A doua zi descarc si ma duc catre incarcare ca sa ma intorc inapoi catre Belgia sa merg in service. Pe autostrada era putin mai usor, nici apa nu imi trebuia multa, nu se forța motorul ca era pe drept, apa aveam la discretie, toate bune si frumoase pana intru in Belgia.
Iar nu mai aveam apa, eram pe un national și opresc sa alimentez si in special sa caut apa. Mă duc la baie ,o chiuveta minuscula de abia băgai mainile in ea, în nici un caz  să umpli un bidon de 20L și-mi vin câteva idei in minte: tai fundul la o sticla si o folosesc ca pe un prelungitor, nu mergea pentru că robinetul era cumva jos de tot si marginile chiuvetei erau mai inalte si apa de intorcea inapoi. Mai incerc o varianta amintindu-mi de peco ala ce am umplut bidonul cu cana, improvizez o cana ,tai alta sticla ,dar din nou nu mergea…tot din acelasi motiv, intra foarta putina apa in sticla.
Ce sa fac ,ce sa fac…nu sunt instalator dar am zis ca ar fi o idee sa desfact robinetul de tot de la chiuveta..:)) si asa am si facut…( cred ca o fost montat de cineva care s-o gandit ca vine un sofer si are nevoie de apa ca sa il poata desface cu mana) am umplut bidonul si cand ma intorc la camion  ce sa vezi, pană pe axa din mijloc de la vagon, exact asta imi mai trebuia.
Într-un final ajung cu camionul făcut bucăți în service și-l las acolo.
A doua zi ma duc sa vadă cum merge treaba. Pe lângă radiatorul care era crapat au mai gasit ei ca si retarderul era defect si trebuia inlocuit pentru că din cauza lui a crapat radiatorul. Du-te linistit ca saptamana asta nu e gata și era vineri. Revin luni, nici luni nu era gata, abia marti spre seara am reusit sa iau camionul.
Bucuros ca e gata si ma intorc la munca, vin la garaj sa cuplez vagonul, când dadeam încetișor cu spatele se aude un trosnet si camionul ramane blocat. Ma dau jos și cand ma uit, pavajul de sub puntea față a disparut si sub cauciuc o mare groapa. What??? De unde???? Nu era nici-o groapa aici…probabil s-a fisurat o cunducta ceva si in timp s-a sapat pamantul de dedesubt si eu am fost norocosul care a ajuns in groapa.
Asta imi mai trebuia acuma, anunt la firma, fiind tarziu îmi spun să o lăsăm pe mâine dimineata si vedem. A doua zi vine frumos o macara să mă ma ridice, ma scoate de acolo cuplez vagonul si ma duc la vulcanizare să schimb cauciucul.


Intre timp cat asteptam acolo zic să văd daca merge caldura. Dau drumul la sirocou, nimic, tot rece. Deja nu mai puteam, eram sătul de toate, prea multe probleme. Zic poate că  din cauză că i-a schimbat radiatorul si nu functioneaza din prima. Poate dacă merg putin cu el, poate poate, știi cum este, speranța moare ultima.
Ma duc și fac doua incarcari, nimic. Las vagonul la garaj si inapoi in service. Baietii de la service deja ma cunosteau. Iar tu ma?? Ce mai ai acum???
Le explic și pun ei testerul si altele iar la final constata ca din cauza retarderului ce s-a defectat, s-a rupt ceva pe la el și şpanul ala l-a bagat in radiator si pe toate conductele si a ajuns si in radiatorul ăla mic de caldura din bord și l-a infundat si de asta nu mai merge. Înca o zi în service.
Pana la urma au schimbat si ala si acum totul functiona normal.
A fost o saptamana grea foarte grea…defapt au fost cam doua daca iau in calcul si zilele de asteptare….

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Articole relevante

February 18, 2022

Prin 2010 lucram la o firmă micuță (pot spune că eram cel mai bun șofer…

citeste articolul

January 24, 2022

Hai să vă spun povestea țigării electronice.Sâmbăta ieșisem să mă plimb printr-un centru comercial cu…

citeste articolul

January 17, 2022

Horoscopul șoferilor BerbecTe-ai gândit să lucrezi mai mult de acasă? Dacă da, astăzi vei avea…

citeste articolul